Sunday, April 9, 2023

Bisnes Online Terbaik Malaysia

BISNES ONLINE TERBAIK DI MALAYSIA

Zaman sekarang sangat mencabar untuk teruskan kehidupan. Kenapa Ain cakap camtu? Ianya sebab ramai yang menganggur dan harga barang naik melambung. Tu salah satu sebab musabab yang paling utama la. 

Walaupon ada yang kerja, tak kira kerajaan atau swasta. Tapi tetap tak cukup untuk menyara keluarga. Nak taknak, kena buat bisnes online secara part time. Masa untuk rehat perlu dikorbankan. Setuju? 

Ain pernah masuk dalam kelas Irfan Khairi. Anda kenal nama tu? Mesti la kenal kannn. Jutawan internet kottt. Takkan la tak kenal. 

Irfan Khairi atau dikenali sebagai IK bagitau, nak memulakan sesuatu perniagaan perlu ada 3 perkara yang wajib kita buat. 

3 Perkara Yang Wajib Kita Buat Untuk Memulakan Perniagaan Atau Bisnes

1) Kena ada minat

Minat ni penting sebab minat ni mendorong kita untuk berjaya. Kita takkan mudah mengalah. Down tu semua orang ada. Tapi sebab minat, kita nak buat dan terus buat lagi. In Shaa Allah, berjaya sebab ada minat. 

2) Kena tau nak jual apa

Dah ada minat, mesti tau nak jual apa kann. Kalo tak tau nak jual apa, anda kena cari sampai jumpa apa yang anda minat. Contoh, suka menjahit atau suka memasak atau suka design. Kalo tak tau jugak, anda kena try and error untuk tau apa yang kita betol betol minat. 

Macam masakan la. Kan kita suka cuba cuba buat resepi tersendiri. Sampai kita rasa, resepi kita la yang paling sedap di abad ini. Jadi, kita kena buat camtu jugak kalo dalam bisnes. 

Pelbagai bisnes yang ada kat Malaysia ni. Antaranya, MLM, agent stokis, dropship, affiliate dan juga perkhidmatan. Kalo boleh, jual sesuatu yang mempunyai permintaan yang tinggi. 

3) Ada keinginan untuk belajar 

Bila dah ada minat dan tau apa kita nak jual, kita kena cari ilmu pulak. Kenapa kena cari ilmu? Supaya kita tak syok sendiri atau tersasar jauh bila buat bisnes. 

Ada banyak method untuk buat bisnes sampai berjaya. Perlu ada strategi dalam sesuatu bisnes. Strategi dalam bisnes ada 2 iaitu startegi whatsapp atau strategi website. Nak tau lebih lanjut, nanti Ain ajar. 

Nak berjaya kena ada mentor. Bak kata Sifu Azizan Osman, semua orang ada ego tapi bezanya orang berjaya selalu rendahkan egonya untuk belajar dan upgrade ilmu. Fokus belajar dari mentor. In Shaa Allah berjaya. 

Nak jadi bos dalam syarikat sendiri? Tak musah dan tak susah pon nak jadi bos. Bos adalah leader. Leader untuk diri sendiri dan anak anak buah jika ada pekerja atau partnership.

Macam mana nak jadi leader yang baik? 

Untuk menjadi leader yang baik, kena perbaiki kemahiran dan sikap yang menjadi salah satu kunci leadership yang bagus. Kita pula sebagai leader jangan selesa dengan team yang mahir dalam skill sahaja sedangkan sikap teruk.

Jadi sebagai leader sangat penting untuk kenal pasti kelebihan dan kelemahan masing-masing, kelemahan untuk diperbaiki dan kelebihan untuk digandakan menjadi lebih baik.

Hormat kelebihan dan kekurangan setiap orang dalam team dan syarikat kita untuk kita sama-sama perbaiki dan belajar dari satu sama lain.

Ramai yang ada kelebihan dan kekurangan tersendiri termasuklah skill untuk berkomunikasi dengan baik terutama dalam menjayakan sesuatu tugas atau project. 

Dalam keadaan biasa apabila dapat sesuatu tugasan, kita akan terus buat tanpa perancangan rapi dan ‘set target and expected result’ supaya semua jelas tentang hala tuju sesuatu tugas.

Nak jadi leader yang hebat? Kena tau 7 ciri bisnes. Kita tak tahu di saat mana kita sangat perlukan sumber pendapatan kedua tu untuk jadi back up & pendapatan utama pada masa hadapan. 

Pilih 7 Ciri Bisnes Yang Macam Ni👇
1) MODAL RENDAH, RISIKO RENDAH tapi PULANGAN TINGGI
2) Economic bullet proof - SENTIASA ADA DEMAND
3) PRODUK YANG BERKUALITI, TERBUKTI dan SELAMAT 
4) SYARIKAT YANG STABIL
5) BISNES YANG ADA SLIP GAJI dan BANK TERIMA
6) PROVEN RESULT, PROVEN MENTOR DAN ADA SUPPORT SISTEM
7) BISNES YANG BOLEH DIWARISKAN

Ya, rezeki akan ada dimana mana jer. Allah dah tetapkan rezeki bagi setiap hambaNya. Tapi kena ingat jugak, kita ni hamba. Jadi, perlu la USAHA! Allah takkan mengubah nasib seseorang melainkan mereka berusaha mengubahnya. 

Jom sertai team Ain untuk belajar cara nak jadi leader. Ain buat Bisnes Shaklee sebab bisnes Shaklee ada bukti dan hasilnya. Ain boleh kategorikan bisnes Shaklee ni bisnes terbaik di abad ini. 

Kenapa Bisnes Shaklee? 

Bisnes Shaklee ada 7 ciri yang Ain sebutkan tadi. Ditambah pulak dengan 3C yang mampu merealisasikan impian kita. 

1) Ada Cash Bonus

Cash bonus ni kira macam gaji tiap bulan. Ianya bukan untung runcit yang kita jual setiap produk tu tau. Anda tentukan berapa bonus yang anda nak. 

2) Ada Convention Trip

Shaklee menghargai setiap usaha kita dengan cara bawak kita melancong ke dalam dan luar negara. Kita boleh pilih nak pergi yang mana. Boleh pergi dua dua tapi ada syarat kelayakan dia la. Yang paling penting, Shaklee sponsor sepenuhnya. Siap bagi duit poket lagi tau. Best kan? 

3) Ada Car Bonus

Shaklee akan bagi car bonus dalam bentuk duit. Terpulang pada kita nak beli kereta baru atau bayar kereta yang sedia ada. Shaklee takde tetapkan kereta apa yang kita nak beli atau nak buat apa dengan duit car bonus ni. Pilihan di tangan kita. Kan best tu.

Bak kata Sifu Azizan Osman, cari orang yang boleh ajar you buat bisnes, tak kira sesiapa pon asalkan ada proven and result

Jadi, ni antara proven and result dalam team Ain. Ada banyak lagi tapi ni paling latest and fresh. Gituuu! 
Dalam bisnes Shaklee ada pangkat. Makin tinggi pangkat, makin banyaklah angka income kita tu. 

Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

Jom sertai keluarga Shaklee kami hari ini! Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1311031

Anda akan dimasukkan ke dalam group eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada team kami. 

Jom sama sama merealisasikan impian kita semua!
Register sini
https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1311031

Nor Ain Sakinah 
SID 1311031
Your trusted Shaklee Independent Distributor | Shaklee Business Leader

CONTACT : 0126984528 (WHATSAPP)

FACEBOOK : Raudhatul Sakinah 

INSTAGRAM : raudhahdebeauty

#NextLevelBlogging
#BlogMegaShaklee
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023
#SetRahmahShaklee

No comments:

Post a Comment

Doaku PadaMu

"Allahumma inni as aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuka wa hubban yuballighuni hubbak" Ya Allah, sesungguhnya aku memo...