Sunday, March 12, 2023

Terima Kasih PM Baru 2023!

Assalamualaikum, Happy Monday gaissss!!!! Hehe. Entry kali ni, Ain nak bagitau berita gembira buat anda semua. 

Eh, lain macam pulak gembiranya tu kannn. Ha camni ceritanya. Sekarang kan tengah viral kat tiktok, rakyat marahkan PM baru kita tu. 

Isu hangat sedang diperkatakan sekarang ni. Apa isu hangat tu? Ahaa, ni la isu hangat tu. Bab pengeluaran KWSP. 

Mana la orang tak marah kannn. Penat penat simpan, tetiba tak boleh keluarkan bila dah terdesak. 

Ain pon rasa nak geram jugak bila tengok tu. Tapi bila fikir fikir balik kan, agaknya PM nak ajar kita supaya menabung sendiri selain menabung kat KWSP tu. 

Setiap keputusan yang dibuat, mesti ada udang di sebalik batu. Ye dak? 

Ain rasa ni strategi PM jer ni. Rakyat asyik merayu soh benarkan pengeluaran kwsp kan. Ha nah! Siapa yang terdesak sangat pergi buat loan kat bank.  

Nampak kejam tapi cuba kita tukar cara pemikiran kita. Duit kat bank tu kan datangnya dari hasil tabungan kita jugak. Dok simpan duit kat bank sampai banyak. 

Loan kat bank dengan menabung sendiri jauh sangat bezanya. So bila kena cenggini, rasa rasa yang terdesak tu tetiba tak jadi lah nak keluarkan duit sebab kalo buat loan, interest tinggi. Ada bunga bagai kannn. 

So, ada segelintir yang fikir cara lain untuk tingkatkan ekonomi. Macam mana caranya? Mereka dah mula berniaga secara part time. 

Bermula dari jadi ahli sebab nak harga murah, bertukar jadi usahawan sebab kawan kawan pon terikut sama. Yeaahhh, inilah cara orang bijak! 
 
Meh ramai PM Ain untuk buat extra income. Lagi selamat duit kita wehh.  Terima kasih banyak lah PM baru ye. Kami sebagai rakyat sedang bersatu meningkatkan ekonomi kami. 

Kami ada anak yang bersekolah, ada mak ayah untuk dijaga dan berbakti kepada mereka, ada komitmen yang banyak untuk kami tanggung. 

Yang mana surirumah tu, join Ain baru RM35 je tau. Mulakan dengan modal ciput jer, In Shaa Allah Ain ajar cara untuk buat income dari rumah. 

So, simpanan hari tua kita tak kacau. Kita tak perlu buat sebarang loan. Yang pasti, kita ada duit lebih untuk keluarga kita. Nampak tak, masalah tadi tu selesai?

Anda nak berapa income? Nak 2 angka? Nak 3 angka? Nak 4 angka? Nak 5 angka? Nak 6 angka? Semuanya boleh! Pilihan di tangan sendiri. Yang penting, tindakan kita tu. 

Jom bertindak sekarang! Kita yang tentukan kehidupan kita. Bukan orang lain. Usaha dulu, kemudian serahkan semuanya pada Allah. Allah sebaik baik perancang. 

Nor Ain Sakinah 💎
Founder of INCREDIBLE 
#ShakleeBusinessLeader

Be Your Own Boss :

#JoinUsNow
#ShakleeBusiness
#INCREDIBLE
#MakeShakleeYourBusinessToday
#ShakleeProductsWork
#SimpleFlexibleSocialMobile
#TheBestOnlineBusiness
#BlogMegaShaklee
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023

No comments:

Post a Comment

Doaku PadaMu

"Allahumma inni as aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuka wa hubban yuballighuni hubbak" Ya Allah, sesungguhnya aku memo...