Friday, February 17, 2023

5 Cara Untuk Kenyang Lebih Lama

5 Cara Untuk Kenyang Lama

Berikut adalah 5 cara yang efektif untuk kenyang lebih lama :

1. Pilih makanan yang tinggi serat dan rendah lemak. Makanan yang kaya akan serat dan rendah lemak membantu mengurangi rasa lapar dengan cara yang lebih lama. Contohnya, makanan seperti buah-buahan, sayuran, biji-bijian, kacang-kacangan, dan ikan.

2. Pilih makanan berkalori tinggi. Makanan dengan kandungan kalori yang tinggi akan membantu Anda merasa kenyang lebih lama. Contohnya, makanan seperti oatmeal, yoghurt, dan popcorn.

3. Makan makanan dengan protein dan karbohidrat. Protein dan karbohidrat akan membantu Anda merasa kenyang lebih lama. Contohnya, makanan seperti daging ayam, telur, kacang-kacangan, dan roti gandum.

4. Makan makanan yang sihat. Makanan sehat seperti buah-buahan, sayuran, dan kacang-kacangan dapat membantu Anda merasa kenyang lebih lama.

5. Makan secara bertahap. Ini adalah teknik yang efektif untuk menghindari makan berlebihan. Anda dapat memulainya dengan makan sedikit dari setiap jenis makanan dan kemudian menambahkan lebih banyak jika Anda masih merasa lapar.

Pssstttt, bulan ramadhan akan menjelang tak lama lagi. Korang dah buat persediaan ke? Kalo korang jenis yang mudah kena gastrik, kerap lapar, selalu letih, korang wajib ambil ESP. 


Alang² tengah promo ni, baik grab sekarang! Bukan senang shaklee nak buat promo murah camni. Apa tunggu lagi, beli sekarang! Klik PROMO ESP

#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023

Nak tahu lebih banyak tips atau info kesihatan, follow Ain rapat². 😘

No comments:

Post a Comment

Doaku PadaMu

"Allahumma inni as aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuka wa hubban yuballighuni hubbak" Ya Allah, sesungguhnya aku memo...