Wednesday, May 10, 2023

Kenapa Saya Join Shaklee??

Dunia pekerjaan ni ada banyak bidang. Setiap manusia ada kemahiran dan kepakaran masing masing yang Allah anugerahkan. Maka bersyukurlah sebanyaknya. 

Ada yang pakar bab akaun, ada yang pakar bab pengurusan, ada yang pakar bab sales, ada yang pakar bab pengiklanan dan banyak lagi. 

Kita ada banyak pilihan kerjaya untuk kita pilih. Yang pastinya, kena pilih tepat  dengan minat kita. Setuju atau setuju sangat? 

KADAR PENGANGGURAN DI MALAYSIA KEKAL 3.6% PADA DISEMBER 2022

Kadar pengangguran di Malaysia kekal 3.6 peratus pada Disember 2022 dengan bilangan penganggur menurun kepada 599, 600 orang berbanding 600, 900 orang pada bulan sebelumnya, menurut Statistik Tenaga Buruh Malaysia Suku Tahun Keempat dan Disember, yang dikeluarkan hari ini.

Ketua Perangkawan Datuk Seri Mohd Uzir Mahidin berkata bilangan tenaga buruh pada Disember meningkatkan 0.1 peratus dengan mencatatkan 16.73 juta orang berbanding 16.71 juta orang pada November, manakala kadar penyertaan tenaga buruh (LFPR) tidak berubah iaitu 69.8 peratus.

Jadi, takkan kita nak jadi golongan penganggur terhormat kan? Kena la bertindak sesuatu untuk memajukan ekonomi dan mengukuhkan kewangan kita. 

Maklumlah, zaman sekarang ni. Semuanya pakai duit. Sedangkan masuk tandas pon kena bayar, apatah lagi benda lain. Takkan kita nak mengemis pulak. Kudrat masih kuat, umur masih muda. 

Nak tau tak kisah Ain dan kerjaya Ain? 

Ha, kisahnya begini. Ain bermula kerja sebagai Pekerja Khidmat Singkat (PKS) di Pejabat Pembangunan Negeri Johor pada tahun 2009. Masa tu, suami Ain pekerja tetap di situ. 

Ni kawan baik Ain masa kerja di sana. Qila dan Nana.  🥰

Bekerja kontrak selama 6 bulan, kemudian renew lagi kontrak. Tetapi pada tahun 2010, abah jatuh sakit. Ain buat keputusan untuk balik ke tempat asal iaitu Selangor sebab nak jaga abah. Suami izinkan. 

Bila balik Selangor, Ain berkhidmat sebagai guru di Maahad Tahfiz. Bekerja sambil jaga abah. Suami masih bekerja di Johor. Tapi dalam masa sama, dia mintak tukar ke Selangor. 

Ain guru kelas tingkatan 3 pada waktu ni. 

Alhamdulillah, akhirnya suami dapat bertukar ke sini. Jadi, kami sama sama jaga abah sambil bekerja. Hari demi hari, abah semakin ceria walaupon menanggung sakit. 

Abah ada sakit Gout yang agak kronik. Korang pernah nampak orang sakit Gout tak? Kalo tak pernah nampak, meh Ain tunjuk sikit sakit Gout ni. 

Nampak tak tangan yang benjol benjol tu? Tu la Gout. Abah dapat dari keturunannya. 

Ok, dipendekkan cerita. Tahun 2012, Ain tak bekerja sebab takde siapa boleh jaga anak masa tu. Taska penuh, rumah pengasuh penuh. Maka, Ain buat keputusan jaga anak sendiri. 

Bermula la kerjaya sebagai surirumah sepenuh masa. Uruskan kerja kerja rumah + urus anak sangat penat sebab ia bermain dengan emosi. Tahun demi tahun berjalan, Ain mula mencari kerja. 

Tahun 2017, Ain berkhidmat sebagai Guru Smart Reader Kids di Desa Coalfield. Masa ni, ada 3 orang anak dah. 2 orang tadika di situ, sorang masuk taska kat area situ je. 

Taska bawah tadika je pon. Tapi dapat berkhidmat selama setahun je. Kemudian berhenti sebab taska bawah tadika tu ditutup. Takde siapa boleh jaga anak. 

Ni Principal Desa Coalfield. Pn. Azlina. 🥰
Team Guru Desa Coalfield 🥰🥰🥰

Bila dah duduk rumah semula, Ain cuba cari kerja part time. Nak dipendekkan cerita, Ain jumpa sorang akak ni. Kak Imin namanya. Kak Imin ajak Ain join bisnes dia. 

Masa tu, dia buat mobile spa. Huiii, memang Ain rasa tertarik dengan bisnes mobile spa tu. Tapi takde modal yang besar. Maka, join dari modal kecik iaitu jadi ahli Shaklee RM35 je. 


Tak lama pastu, Kak Imin senyap. Lost contact dengan Kak Imin. Suatu hari, Kak Kam contact Ain. Katanya Kak Imin dah meninggal. Patutlah senyap je. Jadi, Kak Kam yang guide Ain. 

Macam macam benda Ain belajar dalam Shaklee ni. Sedikit demi sedikit Ain cuba beli dan consume produk produk Shaklee. Yang paling best, produk resv. Posting akan datang, Ain akan cerita kenapa Ain cakap produk resv best. 

Kalo tak tau tentang soalan soalan prospek, tanya ajer kawan kawan dalam group support tu. In Shaa Allah, diorang jawab sebab ada yang dah ada pengalaman kann. 

Shaklee ada juga kelas kelas nutrisi dari doktor doktor bertauliah. Bukan calang calang orang tau yang share pasal nutrisi. Pulak tu, rajin bagi giveaway setiap kali kelas yang Shaklee anjurkan. Best kan? 

Team kami sangat supportive tau. Bila down, cepat cepat la cari Kak Kam (Leader Ain) dan sedut segala aura positif dari Kak Kam. Alhamdulillah, bersemangat semula dan teruskan perjuangan tanpa henti. 

Jom sertai team Ain. Ain buat Bisnes Shaklee sebab bisnes Shaklee ada bukti dan hasilnya. Ain boleh kategorikan bisnes Shaklee ni bisnes terbaik di abad ini. 

Pilih 7 Ciri Bisnes Yang Macam Ni👇
1) MODAL RENDAHRISIKO RENDAH tapi PULANGAN TINGGI
2) Economic bullet proof - SENTIASA ADA DEMAND
3) PRODUK YANG BERKUALITITERBUKTI dan SELAMAT 
4) SYARIKAT YANG STABIL
5) BISNES YANG ADA SLIP GAJI dan BANK TERIMA
6) PROVEN RESULT, PROVEN MENTOR DAN ADA SUPPORT SISTEM
7) BISNES YANG BOLEH DIWARISKAN

Kenapa Ain Join  Bisnes Shaklee? 

Bisnes Shaklee ada 7 ciri yang Ain sebutkan tadi. Ditambah pulak dengan 3C yang mampu merealisasikan impian kita. 

1) Ada Cash Bonus

Cash bonus ni kira macam gaji tiap bulan. Ianya bukan untung runcit yang kita jual setiap produk tu tau. Anda tentukan berapa bonus yang anda nak. 

2) Ada Convention Trip

Shaklee menghargai setiap usaha kita dengan cara bawak kita melancong ke dalam dan luar negara. Kita boleh pilih nak pergi yang mana. Boleh pergi dua dua tapi ada syarat kelayakan dia la. Yang paling penting, Shaklee sponsor sepenuhnya. Siap bagi duit poket lagi tau. Best kan? 

3) Ada Car Bonus

Shaklee akan bagi car bonus dalam bentuk duit. Terpulang pada kita nak beli kereta baru atau bayar kereta yang sedia ada. Shaklee takde tetapkan kereta apa yang kita nak beli atau nak buat apa dengan duit car bonus ni. Pilihan di tangan kita. Kan best tu.

Bak kata Sifu Azizan Osman, cari orang yang boleh ajar you buat bisnes, tak kira sesiapa pon asalkan ada proven and result. 

Jadi, ni antara proven and result dalam team Ain. Ada banyak lagi tapi ni paling latest and fresh. Gituuu! 

Dalam bisnes Shaklee ada pangkat. Makin tinggi pangkat, makin banyaklah angka income kita tu. 

Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

In Shaa Allah, tak menyesal buat bisnes Shaklee. Ain bangga menjadi ahli keluarga Shaklee. 🥰

PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

Jom sama sama merealisasikan impian kita semua!

Register sini
https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1311031

Tak rugi join bisnes Shaklee. Meh tengok apa kata Master Ira (team Ain) ni.

Nor Ain Sakinah 
SID 1311031
Your trusted Shaklee Independent Distributor | Shaklee Business Leader

CONTACT : 0126984528 (WHATSAPP)

FACEBOOK : Raudhatul Sakinah 

INSTAGRAM : raudhahdebeauty

#NextLevelBlogging
#BlogMegaShaklee
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023
#SetRahmahShaklee

No comments:

Post a Comment

Doaku PadaMu

"Allahumma inni as aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuka wa hubban yuballighuni hubbak" Ya Allah, sesungguhnya aku memo...