Tuesday, February 28, 2023

5 Tips Kurangkan Berat Badan. Buat Terus, Anda Akan Nampak Hasilnya. Wow Sangat Hasilnya Tau!

Sekarang ni ramai sangat yang nak kurus kannnn. Cuba jawab soalan Ain dulu. Anda nak kurus sebab nak cantik atau nak sihat sebenarnya?

Kalau ikutkan, banyak jer produk- produk kurus yang laris di pasaran tapi adakah anda tahu kesan daripada ambil ubat kurus tu??

Mengikut saintifik untuk kurus perlulah mengawal pengambilan makanan atau kalori sebab 80% penyumbang untuk kurus adalah makanan. Lagi 20% adalah senaman atau workout.

Bersenam penting sebab memang banyak sangat kebaikan bersenam ni, especially untuk kesihatan fizikal dan mental kita. Dan membantu juga untuk kuruskan badan.

Tunggu apa lagi jom kita masuk kepada tips untuk turunkan berat badan.

Ikuti 5 Tips Dibawah Untuk Kurus Dengan Sihat 

Berikut adalah lima tips untuk menurunkan berat badan yang telah dibuktikan oleh kajian bahawa ia mampu menurunkan berat badan sama ada jangka masa pendek atau panjang.

1. Elakkan makan malam

Elakkan makan lewat malam, hal ini kerana perut mengambil masa lebih kurang 4 jam untuk proses pencernaan. So kalau kita makan jam 9 ke atas, kena tunggu jam 12 baru boleh tidur. Isshh, lambat sangat pulak kena tidur tu kannn. 

Namun pakar nutrisi kini tahu bahawa adalah baik ‘mengorbankan‘ diet dengan makan makanan seimbang pada waktu malam daripada tidak makan langsung atau makan manakan ringan yang langsung tidak seimbang.

Seeloknya ambil makanan yang rendah kalori seperti sayur atau buah untuk makan malam. Nak lebih mudah, minum aje Cinch. 8 manfaat Cinch 👇 


2. Elakkan Makan Bersama Gadget

Makan dengan gajet? Maksudnya apa? Maksudnya gini, elakkan makan ketika menonton televisyen mahupon berchatting / scroll² sosmed menggunakan telefon bimbit.

Hal ini adalah kerana makan sambil menonton televisyen sebenarnya akan mengambil 40% lebih banyak kalori daripada biasa.

Jadi seeloknya anda tumpukan sepenuh perhatian ketika makan agar tidak terlebih makan. Sedar² dah makan banyak sangat. Mana tak naik berat badan tu. Alahaiii. 

3. Bersenam 3 Kali Seminggu

Bersenam sangatlah penting selain dapat menguruskan badan, ia juga dapat mengekalkan tubuh badan yang sihat serta fit.

Senaman yang dilakukan mestilah termasuk senaman regangan dan juga senaman kekuatan.

Dengan mengamalkan senaman ini secara konsisten seseorang itu akan mendapatkan tubuh badan yang ideal serta dapat mengurangkan risiko penyakit kronik seperti sakit jantung dan diabetes.

4. Ambil Sarapan Pagi

Rata-rata yang diet selalunya skip makan pagi. Kajian menunjukkan sarapan pagi biasanya terdiri daripada makanan yang penuh karbohidrat dan protein yang boleh menyimpan tahap gula dan tenaga supaya anda tidak terlalu lapar sewaktu makan tengahari.

Ungkapan Inggeris berbunyi  “Breakfast like a king, lunch like a prince, dinner like a beggar”?

Percayalah, makan sarapan pagi adalah antara tips mengurangkan berat badan yang penting. Ia juga dapat mengelakkan daripada seseorang itu terkena kerangan perut atau gastrik akibat makan yang tidak teratur.

Nak mudah, shake aje Cinch ni. Dimana mana pon boleh minum. Cinch memudahkan urusan sarapan pagi kita yang sibuk ni. Memang sangat sesuai untuk orang yang sibuk sangat sampai tak sempat nak sarapan, membawak ke tengahari sibuknya. Kenyang lama pulak tu Cinch ni. 


5. Tidur Dengan Cukup

Menurut kajian, tidur 30 minit lebih awal dan bangun 30 minit lewat dari biasa sebenarnya dapat membantu anda membuat pilihan makanan yang betul.

Secara am, ia disyorkan orang dewasa (termasuk orang tua) mendapatkan 7–8 jam tidur setiap malam.  Namun demikian, satu kajian menunjukkan bahawa kebanyakan dewasa di Malaysia hanya mendapat 6.4 jam tidur secara purata.

Di samping itu apabila anda mendapat rehat yang cukup, anda kurang terdedah kepada keletihan dan tekanan.  

Tunggu apa lagi gunakan tips diatas untuk mendapatkan berat badan yang anda impikan.

Nak tengok apa kata pelanggan kami tentang Cinch? 
Nak raya tak lama dah. Tapi shape idaman belum dapat lagi ni. Macam mana laaa nak beli saiz baju. Taknak laaa saiz baju besar lagi macam zaman PKP. 

Dulu salahkan PKP sebab banyak makan, duduk rumah manjang. Tapi ni PKP dah takde. Kenapa camni gak? Adeh, kena buat solusi ni. 

Sebenarnya sebab suka makan pon ye jugak kannn. Perut pulak asyik rasa nak diisi aje. Kan?

Cinch shake bantu kita kenyang lebih lama. Bantu untuk bina otot jugak. Ishh, otot ni penting kalau nak shape lebih kecil. Sebab apa? 

Sebab otot boleh bakar lemak walau kita sedang tido tauu. Jadi Cinch shake ni ada leucine. Leucine ni lah tolong bina otot lebih banyak lagi. 

Haa ni ada offer. Jangan lepaskan peluang okey. Harga biasa RM190 satu tong. Tapi ni Shaklee buat keje gilerr! Dia bagi RM250 untuk 2 tong. Kalau jadi ahli, RM200 je untuk 2 tong boleh dapat. Ambik lebih, jimat lebihhhhh!! 

Superb laahhhh! 

Jadi marilah kita pakat pakat tukar saiz baju time raya nanti. Takyah stres stres dah tengok gambar tak berapa kecik time raya nanti. Mula sekarang jom. Order now!

Nak Cuba Minum Cinch? 
Meh Grab Promo Kat Sini 👇

Your Favorite Shaklee Leader
Nor Ain Sakinah 
Id Shaklee : 1311031

Boleh wassap Ain jugak 

Follow Ain rapat² kat 
Facebook : Raudhatul Sakinah
Instagram : Sakinah Touhar
Tiktok : Ummi AFAAF

#tips_kurang_berat_badan

#kurus_cara_sihat

#shaklee_is_the_best

#TeamDiamond

No comments:

Post a Comment

Doaku PadaMu

"Allahumma inni as aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuka wa hubban yuballighuni hubbak" Ya Allah, sesungguhnya aku memo...