Wednesday, June 21, 2023

Tips Rezeki Bab 1 - Kisah Rumahtangga

Assalamualaikum semua. 

Terima kasih kepada semua pembaca setia blog Ain. Moga korang sentiasa berada dalam rahmat dan kasih sayangNya, diberkati kehidupannya dan diperluaskan rezeki selalu. 

Topik kali ni Ain nak share pasal rumahtangga. Topik hangat la kannn. Ok, Ain nak tanya, korang ada masalah rumahtangga ke? Mestilah ada. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. 


Setiap hari, isteri isteri ni selalu memikirkan perkara perkara yang boleh mendatangkan emosi. Sebab? Itu fitrah kita sebagai wanita. Walau keras camne pon di luar, dalam hati tetap kecundang dengan emosi. Emosi mudah tak stabil. 

Biasanya bab NAFKAH la yang menjadi punca gaduh. Sebab pasangan tak mendalami bab NAFKAH

So, Ain nak share apa kata Ustaz Azhar Idrus bab NAFKAH

Moga para suami di luar sana faham bab NAFKAH ni ye. 🥰

Penat tak hadap ujian rumahtangga? Penat, penat sangat. Sampai depress pon ada. Macam macam dah kita buat, tapi masih tak memenuhi kritia yang kita nak. Betol kan?

Kalo kita ada kawan atau ahli keluarga yang depress, kita kena jaga kata kata kita supaya dia tak terus menerus depress. Eh, camne pulak tu? Ok, ni contoh kata kata yang boleh membunuh orang depress. 


Bila dah hadap macam macam ujian, kita rasa penat sangat kan? Rasa macam dah tak boleh nak go dalam hidup ni. Jom dengar apa kata Abang Fadzley unic.  

Dapat sesuatu daripada kata kata motivasi abang Fadzley kita ni? 

Pilihan di tangan kita. Kita yang tentukan nak bahagia atau terus menderita akibat kesalahan kesalahan atau ujian yang Allah bagi kat kita. Semuanya hanya kerana Allah nak tengok, kita makin dekat atau makin jauh dengan Allah. 

Ada masa, kita rasa kita gagal jadi isteri atau ibu. Betol kan? So, ini solusinya. 
Korang dah faham? 

Ini keluarga Ain. Doakan yang baik baik untuk Ain sekeluarga okey. 🥰



Moga bermanfaat perkongsian Ain kali ni. Diharapkan korang terus berusaha mencari redha dan cinta Allah. Jangan berharap pada manusia kerana hati manusia sentiasa berbolak balik. Hati manusia, Allah yang pegang. Kembali la pada Allah, si pemilik cinta yang paling agung.

Fokus pada diri kita dulu okey. Jaga kesihatan kita supaya kita boleh menguruskan semua perkara dengan tenang dan bahagia. Nak awet muda selalu, kena jaga TELEMORE kita. 

Nak tau apa itu TELEMORE? Klik kat sini (TELEMORE) 

Kalau anda belum jadi ahli Shaklee, dan nak buat self-registration & order direct dengan HQ, boleh isikan pra-pendaftaran di link ni terlebih dahulu. Anda akan terus dapat diskaun 25% sebagai ahli ketika membuat pembelian :

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1311031

Jom mulakan kesihatan yang baik dengan Shaklee hari ini!
Sertai komuniti sihat Shaklee bersama saya.

Nor Ain Sakinah 
SID 1311031
Your trusted Shaklee Independent Distributor | Shaklee Business Leader

CONTACT : 0126984528 (WHATSAPP)

FACEBOOK : Raudhatul Sakinah 

INSTAGRAM : raudhahdebeauty

#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#NextlevelBlogging
#blogmegashaklee
#pengedarshakleeSelangor
#pengedarShakleeKL
#kursusspamurah 
#spashaklee 
#mobilespa
#mobilespamalaysia 
#kelasspaonline
#multivitaminshaklee
#katakatamotivasi
#isteri #suami #rumahtangga










No comments:

Post a Comment

Doaku PadaMu

"Allahumma inni as aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuka wa hubban yuballighuni hubbak" Ya Allah, sesungguhnya aku memo...